Motocykl BMW R 35
Właściciel: Maciej chachulski
Po raz pierwszy R 35 ujrzało światło dzienne w roku 1938 i większość egzemplarzy trafiła do służb mundurowych.
R 35 wyposażony był w jednocylindrowy, górnozaworowy silnik niemal identyczny z poprzednikiem montowanym w R 3 (1936). Budził zainteresowanie głównie jako maszyna kurierska i szkoleniowa w wojsku i policji.
Pojemność skokowa jednostki napędowej wynosiła 342 ccm co pozwalało na osiągniecie mocy w granicach 14 KM. Jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik połączono bezpośrednio ze skrzynią biegów poprzez jednotarczowe, suche sprzęgło. Wzdłużne ustawienie wału korbowego i wałków skrzyni biegów pozwalało na zachowanie tradycji BMW, jaką było i nadal jest stosowanie wału napędowego. Pozwalało to na zapewnienie niezawodności i długotrwałej eksploatacji, a jednocześnie łatwej obsługi serwisowej. Czterobiegowa skrzynka przekładniowa sterowana była ręcznie.
Zawieszenie kół odpowiadało standardom tej epoki: z tyłu sztywno, z przodu nowoczesny widelec teleskopowy, niestety bez tłumienia hydraulicznego, jakie BMW stosowało już wówczas w dwucylindrowcach. Motocykl nie cieszył się najlepszą sławą, głównie ze względu na komfort (a raczej jego brak) jazdy. Działo się tak za sprawą krótkiej, sztywnej, przestrzennej ramy wykonanej z prasowanych profili. Zwartość konstrukcji przeciwdziałała amortyzującym ugięciom belek ramy, w której tylne koło było zamocowane „na sztywno”. Niestety sprężyny siodeł nie były w stanie wytłumić wszystkich drgań i wstrząsów powodowanych nierównościami drogi. R 35 był motocyklem typowo wojskowym – żołnierze mieli jeździć, a nie narzekać. Wiec jeździli… ale się nie cieszyli.